ISNAC2021

Information for Participants, Chairs and Presenters, 参加者・座長・発表者へのお知らせ

Instruction for Oral Presenters | 口頭発表者へ

All session will be held via Zoom webinar.

Zoomウェビナーを使用します。

1. Time Allocation | 持ち時間

Invited Lectures: Presentation 40 min. + Discussion 5 min. (Total 45 min.)
Oral Presentations : Presentation 12 min. + Discussion 3 min. (Total 15 min.)

招待講演者: 発表40分 + 議論5分 (計45分)
口頭発表者: 発表12分 + 議論3分 (計15分)

2. Presentation | 発表方法

Any format can be used for your presentation. For example, PowerPoint, Keynote and PDF format.

ファイルフォーマットに制限は設けません。パワーポイント、Keynote、PDFを推奨します。

More details will be announced to presenters at a later date.

Zoomの使用法などの詳細は追って発表者にご連絡致します。

Instruction for Poster Presenters | ポスター発表者へ

Poster presentation will be given in Zoom breakout room.

Zoomミーティングのブレイクアウトルームを使用します。

1. Presentation time | ポスター発表時間

Presentation number starting with 1P ; Nov. 11 (Thu)

Odd Numbers: 13:30 - 14:15 (45 min.)
Even Numbers: 14:15 - 15:00 (45 min.)

Presentation number starting with 2P ; Nov. 12 (Fri)

Odd Numbers: 13:30 - 14:15 (45 min.)
Even Numbers: 14:15 - 15:00 (45 min.)

2. Presentation Material | 発表資料

The materials that can be used for your presentation are not strictly defined, but please prepare materials referring to the followings.

発表資料の形式は厳密に定めませんが、以下の項目を参考に資料作成をお願い致します。

1. Any format can be used for your presentation. For example, PowerPoint, Keynote and PDF format.

ファイルフォーマットに制限は設けません。パワーポイント、Keynote、PDFを推奨します。

2. Make presentation materials suitable for viewing on a horizontal PC screen.

横向きのPC画面を通して閲覧することを想定した発表資料作りをお願い致します。

3. The presentation materials can be on one page or multiple pages.

発表資料は1ページにまとめても,複数ページに分割しても差し支えありません。

4. Please prepare materials to explain in 5 minutes or less. In addition to that, we highly recommend you to prepare “supporting slides” with details for further discussions.

5分間程度を目安に、簡潔に研究内容を説明できるようにご準備ください。加えて、深いディスカッションのため、詳細を含む補助スライドを準備することを推奨します。

3. Presentation | 発表方法

Poster presentation will be given in Zoom breakout room. All the presentation should be performed in English.

Zoomミーティングのブレイクアウトルームを使用します。発表、質疑応答は英語で行ってください。

Before starting your presentation, be sure to turn on the video and microphone and share screen.
More details will be announced to presenters at a later date.

ビデオ、音声をONにした後、画面共有機能を使用してご発表ください。Zoomの使用に関する詳細はおって発表者にご連絡致します。