ISNAC2021

Information for Participants, Chairs and Presenters, 参加者・座長・発表者へのお知らせ

General Information for Participants | 参加者の皆様へ

1. Online symposium | オンライン形式

All session will be held online via Zoom webinar and Zoom meeting.

全セッションは、Zoom ウェビナー/ミーティングを使⽤したオンラインで⾏います。

Recording and screen capturing are prohibited at this symposium.

本シンポジウムでは、映像録画、スクリーンショット撮影、⾳声録⾳は禁⽌です。

2. Online Exchange Meeting | 交流会

The exchange meeting will be held online on 11th Nov. and is free of charge for all registered participants (both students and the general public).

交流会を11⽉11⽇(⽊)に開催します。Zoom ミーティングのブレイクアウトルームを使⽤し、タイムテーブルのリンクからご参加いただけます。参加費は無料ですので奮ってご参加ください。

3. Awards | 賞

Invited Lectures: Presentation 40 min. + Discussion 5 min. (Total 45 min.)
ISNAC2021 offers “ISNAC Outstanding Oral Presentation Award for Young Scientist in 2021(Ohtsuka Award)” and “ISNAC Outstanding Poster Award in 2021” Awardee's names will be announced in Closing Remarks on 12th Nov.

ISNAC2021では若⼿優秀講演賞(⼤塚賞)とポスター賞の授与を予定しております。
受賞者名は、11⽉12⽇(⾦)のClosing Remarksにて発表します。

Instruction for Chairs | 座⻑の先⽣⽅へ

Chairpersons are asked to ensure that all presentations start and finish punctually as scheduled. Timer will be displayed on the screen as a Webinar panelist. There is no bell to inform you of the passage of time.

座⻑は、発表が時間通りに開始・終了するように進⾏管理をお願い致します。タイマーはスクリーン上にWebinar Panelistの⼀つとして表⽰されます。時間経過をお知らせするベルは鳴りません。

Instruction for Oral Presenters | 口頭発表者へ

All session will be held via Zoom webinar.

Zoomウェビナーを使用します。

1. Time Allocation | 持ち時間

Invited Lectures: Presentation 40 min. + Discussion 5 min. (Total 45 min.)
Oral Presentations : Presentation 12 min. + Discussion 3 min. (Total 15 min.)

招待講演者: 発表40分 + 議論5分 (計45分)
口頭発表者: 発表12分 + 議論3分 (計15分)

In order to maintain the schedule, you are requested to keep time allocation strictly. Timer will be displayed on the screen as a Webinar panelist. There is no bell to inform you of the passage of time.

発表は時間厳守にてお願いします。タイマーはスクリーン上にWebinar Panelistの⼀つとして表⽰されます。時間経過をお知らせするベルは鳴りません。

2. Presentation | 発表方法

Any format can be used for your presentation. For example, PowerPoint, Keynote and PDF format.

ファイルフォーマットに制限は設けません。パワーポイント、Keynote、PDFを推奨します。

More details will be announced to presenters at a later date.

Zoomの使用法などの詳細は追って発表者にご連絡致します。

Instruction for Poster Presenters | ポスター発表者へ

Poster presentation will be given in Zoom breakout room.

Zoomミーティングのブレイクアウトルームを使用します。

1. Presentation time | ポスター発表時間

Presentation number starting with 1P ; Nov. 11 (Thu)

Odd Numbers: 13:30 - 14:15 (45 min.)
Even Numbers: 14:15 - 15:00 (45 min.)

Presentation number starting with 2P ; Nov. 12 (Fri)

Odd Numbers: 13:30 - 14:15 (45 min.)
Even Numbers: 14:15 - 15:00 (45 min.)

2. Presentation Material | 発表資料

The materials that can be used for your presentation are not strictly defined, but please prepare materials referring to the followings.

発表資料の形式は厳密に定めませんが、以下の項目を参考に資料作成をお願い致します。

1. Any format can be used for your presentation. For example, PowerPoint, Keynote and PDF format.

ファイルフォーマットに制限は設けません。パワーポイント、Keynote、PDFを推奨します。

2. Make presentation materials suitable for viewing on a horizontal PC screen.

横向きのPC画面を通して閲覧することを想定した発表資料作りをお願い致します。

3. The presentation materials can be on one page or multiple pages.

発表資料は1ページにまとめても,複数ページに分割しても差し支えありません。

4. Please prepare materials to explain in 5 minutes or less. In addition to that, we highly recommend you to prepare “supporting slides” with details for further discussions.

5分間程度を目安に、簡潔に研究内容を説明できるようにご準備ください。加えて、深いディスカッションのため、詳細を含む補助スライドを準備することを推奨します。

3. Presentation | 発表方法

Poster presentation will be given in Zoom breakout room. All the presentation should be performed in English.

Zoomミーティングのブレイクアウトルームを使用します。発表、質疑応答は英語で行ってください。

Before starting your presentation, be sure to turn on the video and microphone and share screen.
More details will be announced to presenters at a later date.

ビデオ、音声をONにした後、画面共有機能を使用してご発表ください。Zoomの使用に関する詳細はおって発表者にご連絡致します。